domingo, 23 de junio de 2013

Comunitats d'aprenentatge. Tertúlies literàries dialògiques


ESCOLA MEDITERRANI DE CAMPCLAR. Tertulias literarias dialógicas 


L’escola Mediterrani[1] ha fet  i continua fent front a diverses problemàtiques que són generades en molts casos per la dificultat que es té a l’hora de comunicar-se amb les famílies i per l’absentisme de l’alumnat. Per aquest motiu des de la direcció s’ha decidit apostar pel projecte de Comunitat d’aprenentatge.  El pla estratègic d’aquest centre educatiu, té com a objectius “millorar els resultats acadèmics i la cohesió social.

L’arribada d’alumnat nouvingut procedent de diverses cultures, ha provocat canvis en el funcionament de l’escola.  Segons la informació facilitada pel centre, un dels aspectes que més crida l’atenció i que podem destacar, és que no hi ha cap alumne que sigui d’origen català, la majoria són d’ètnia gitana, seguits pels marroquins i sud-americans. Hi ha la necessitat d’obrir espais de diàleg i participació conjunta on és tractin  temes com la diversitat, la integració, la igualtat...  de forma participativa i col·laborativa entre els alumnes i famílies. 






[1]Bloc de l’escola Mediterrani http://blocs.xtec.cat/ceipmediterranicampclar/

No hay comentarios:

Publicar un comentario