ACTIVITAT 1
|
LES MIL I UNA NITS
|
Continguts a treballar
|
1.1 Normes de
comportament
1.3 Conscienciació
de la importància de la lectura.
2.3 Mort, cel, infern
2.5 Amor
3.1 Escolta i participació activa durant
les tertúlies
|
Objectius
|
1.2 Saber expressar les
idees i opinions de forma adequada.
1.3 Consolidar conceptes
més enllà de la teoria.
2.1 Apropar la literatura clàssica
universal a l’alumnat.
2.3 Adquirir destreses, vocabulari i
habilitats per a saber comunicar-se sense dificultats.
4.4 Aprendre a respectar i valorar les
opinions dels altres.
|
Descripció de
l’activitat i metodologia
|
En aquesta activitat es pretén realitzar
una tertúlia literària dialògica sobre Les
mil i una nits. Primer els nens i
nenes es posaran en cercle i faran un
resum de les normes que han de seguir quan estan a la biblioteca fent la
tertúlia literària dialògica. Després
li cantaran la cançó al Pep (la titella que serveix de suport per a
contar els contes). Una vegada han saludat al Pep, Mariam llegirà Les mil i una nits mentre els nens i nenes escolten atentament.
Després de la lectura, faran un debat a partir del clàssic i dels temes que
hagin sorgit en aquest (amor, odi, amistat, etc.).
Una vegada fet el debat, els nens i nenes s’acomiadaran del Pep, es posaran en fila i
tornaran a la classe ordinària.
|
Temporalització
|
La tertúlia literària tindrà una durada
d’una hora:
-
30 minuts per a fer el resum de les normes, presenta al Pep i
llegir el conte.
-
25 minuts per a fer el debat.
-
5 minuts per acomiadar-se del
Pep i posar-se en fila.
|
Material, recursos i lloc on es realitzarà
|
Materials i recursos.
-
La
titella (Pep).
-
El
clàssic adaptat, Les mil i una nits.
Lloc.
Biblioteca de l’escola
Mediterrani.
|
Avaluació
|
·
La relació de l’argumentació, reflexió i exposició
de les idees.
·
Argumentació raonada.
·
La participació dels nens i nenes.
·
Solidaritat entre ells i elles.
·
El respecte del torn de paraula entre companys a
l’hora de expressar les seves idees i opinions.
|
Observacions
|
ACTIVITAT 1
Suscribirse a:
Entradas (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario