ACTIVITAT 3


ACTIVITAT 3


MOBY DICK


Continguts a treballar


1.3 Conscienciació de la importància de la lectura.

2.1 Amistat

2.7 Solidaritat, sacrifici

3.1 Escolta i participació activa durant les tertúlies.


Objectius

1.2 Saber expressar les idees i opinions de forma adequada.
1.3 Consolidar conceptes més enllà de la teoria.
      2.1 Apropar la literatura clàssica universal a l’alumnat.
      2.3 Adquirir destreses, vocabulari i habilitats per a saber comunicar-se sense dificultats.
      4.4 Aprendre a respectar i valorar les opinions dels altres.

Descripció de l’activitat i metodologia


Moby Dick, és el segon clàssic que he adaptat per als nens i nenes de P5 de l’escola Mediterrani de Campclar.

En aquesta sessió han faltat dos alumnes, però tot i això, la tertúlia ha estat participativa i els nens i nenes ja comencen a consolidar les normes de comportament, com aixecar la mà, escoltar,  respectar les opinions dels altres, etc. Com també, comencen a trobar-li sentit a realitzar les tertúlies literàries i expressen que estan a gust a la biblioteca llegint llibres amb el Pep i fent debats.


Temporalització


La tertúlia literària ha tingut una durada de 45 minuts, de 12:15h a 13h:
-       20 minuts per a presenta al Pep i llegir el conte.
-       20 minuts per a fer el debat.
-       5 minuts per a acomiadar-se del Pep i posar-se en final per anar a classe.


Material, recursos i lloc on es realitzarà


Materials i recursos.

-       La titella, el Pep.
-       El clàssic adaptat, Moby Dick.


Lloc.

Biblioteca de l’escola Mediterrani de Campclar.




Avaluació

·         Argumentació raonada.
·         La participació dels nens i nenes.
·         Solidaritat entre ells i elles.
·         El respecte del torn de paraula entre companys a l’hora de expressar les seves idees i opinions.

Observacions

No hay comentarios:

Publicar un comentario